Olin työhaastattelussa. Haastatteluhetkellä olin ehtinyt olla kaksi viikkoa työttömänä, ja sekös haastattelijoille tuntui hankalalta, ihan jopa vaikealta sanana kakistella ulos suustansa. Minun täytyi jopa avittaa heitä siinä hieman: kyllä, olen t-y-ö-t-ö-n, siis edellinen työni päättyi kaksi viikkoa sitten, ja nyt etsin seuraavaa työtä. Siksi olen täällä teillä työhaastattelussa nyt. Sekin tosin olisi ollut lyhyt määräaikaisuus. En saanut paikkaa - siis valinta ei tälläkään kertaa kohdistunut minuun - varmaan, koska satuin olemaan työtön. Kaikki, mitä löysin googlesta paikkaan valitusta henkilöstä, oli hänen kommenttinsa vauvanvaippafirman facebook-sivuille. 

Hyvä vastaanottaja
Kiitos x avoinna ollutta tehtävää kohtaan osoittamastasi mielenkiinnosta. Valitettavasti valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun. Tehtävää haki yhteensä 27 henkilöä ja heidän joukostaan valittiin maisteri x. Valinnan perusteena oli kokemus x tehtävistä. x osoitti myös haastattelussa olevansa sopiva tehtävään.

Ystävällisin terveisin,
x
 
Mieluummin siis vuoden äitiyslomallakin ollut kuin kaksi viikkoa työtön.